advertentie

zondag 5 februari 2012

Weekblog week 5 - 2012 (29 januari t/m 4 februari)




Bij het bezoek aan de Floriade in aanbouw kon deze collega-partner haar ogen niet droog houden Zó mooi wordt de Floriade in Venlo.


We zijn met de partners van het Huis van de Smaak op de Floriade een kijkje gaan nemen. Op de achtergrond zie je de rijksinzending in aanbouw


De Valentijnsactie van de Aardbeienacademie heeft al veel leuke reacties opgeleverd. Menig liefje zal verrast worden. Lijkt me erg leuk om zoiets te krijgen ;-)


Ik heb me op het schilderdoek uitgeleefd, ter voorbereiding op de schilderdag 'Ezels tussen de Aardbeien'. Een spannende ballonvaart is het geworden........symboliserend: ondernemen is leuk, uitdagend en tegelijkertijd ook risicovol.


Ik durf wel te zeggen dat ik weer mooi verder ben gedreven op de flow van vorige week. De winter is nu extreem koud en wit, maar voor de rest heb ik ook de afgelopen week weer veel warmte ontvangen en ziet het perspectief er allemaal kleurrijk uit. De Valentijnsactie die ik vorige week aankondigde is in alle hevigheid losgebarsten. Zelfs Loesje zelf stuurde nog een berichtje de winter in: 'Dit jaar doen we Valentijn per flessenpost'. Altijd leuk als je support krijgt, al dan niet toevallig en uit onverwachte hoek. De reacties op de Valentijnsactie zijn trouwens erg leuk om te horen en te zien. Je moet tegenwoordig toch een beetje origineel proberen te zijn in een markt waar je doodgegooid wordt met allerlei moois en minder moois.

Bij de Speakers Academy hebben ze de agenda om mij als spreker te boeken inmiddels ook geopend. Het ziet er prachtig uit vind ik op hun website. Mooie aanbevelingen had ik ook gekregen. Ik ben er best wel trots op dat ik daar tussen al die grote namen sta. En nu maar hopen dat er zich bedrijven en organisaties melden die mijn verhaal willen horen én zien. Er valt natuurlijk met die presentaties ook altijd een mooie combinatie te maken met mijn Strawberrytree, lekkere smaakaardbeien en zelfs een plantjespakket. Het zou leuk zijn als een hoop mensen waar ik mijn verhaal aan mag vertellen, later ook student worden aan de Aardbeienacademie.

Met alle partners van het Huis van de Smaak op de Floriade hebben we afgelopen week een mooie en interessante bijeenkomst gehad. Het wordt echt steeds leuker om daar iets voor te mogen doen. Sterker nog, ik weet gewoon zeker dat dit de allerleukste en allermooiste Floriade wordt die er ooit geweest is. De mensen die er nu mee bezig zijn en die ik afgelopen week ontmoette, zijn zó enthousiast en dat gaat straks ongetwijfeld afstralen van de presentaties. Zelf zijn we nu druk bezig met de voorbereiding voor de aardbeienpresentatie. Op 4 april komt Koningin Beatrix de Floriade openen en wij, als aardbeieninzendingcreators vinden dat we een bijzonder geschikte plek hebben voor een fotoshoot van Hare Majesteit op de Floriade. Dat moet dan alleen nog eventjes georganiseerd worden natuurlijk. En dat is iets waar we niet alle grip op hebben. Maar goed we zijn supergemotiveerd, dat scheelt.

Met de Aardbeienacademie gaan we dit jaar weer van alles op touw zetten voor onze aardbeienstudenten. Op zaterdag 12 mei a.s gaan we het evenement 'Ezels tussen de Aardbeien' organiseren, in samenwerking met kunstenares Meike Schapink. Iedereen die dat dan wil kan komen schilderen op het hoofdkwartier van de Aardbeienacademie. We plaatsen dan de ezels in het aardbeienveld. Verder krijgt elke deelnemer de vrijheid wat hij of zij gaat schilderen, of het nu aardbeienplantjes zijn of de Oirschotse kerktoren. Gisteren heb ik samen met mijn dochter Sabine al een voorproefje mogen beleven. Ik had zelf nog nooit geschilderd en als je een schilderevenement organiseert moet je wel een beetje van toeten en blazen weten vind ik. Ik kan je zeggen: het was keileuk. De eerste geïnteresseerden hebben zich al gemeld voor die schilderdag. Meer details zullen bekendgemaakt worden in de volgende Nieuwsbrief van de Aardbeienacademie. Als je jezelf daarvoor gratis aanmeldt krijg je hem vanzelf in je mailbox.

En dan nog iets. Op zaterdag 31 maart gaan we weer officieel van start met het nieuwe seizoen. De opening van het Academisch Aardbeienjaar 2012 staat dan te gebeuren. Zeer trots ben ik er op dat Angélique Schmeinck dan heel graag naar Oirschot wil komen om het Academisch Aardbeienjaar te openen. Angélique is een van de twee Nederlandse vrouwelijke meesterkoks, is schrijfster van het geweldige boek Smaakvrienden, is televisiekok bij 24Kitchen én ze is bedenker van het CuliAir concept. Echt heel gaaf!

Nou mensen, tot volgende week dan maar weer,
Groeten van Jan

P.S. Reageer gerust op mijn berichtjes. Doe alsof je thuis bent op ons aardbeienbedrijf!

1 opmerking:

Unknown zei

Beste Jan,

Doorgaan met ~>Go with the flow... Wat loopt het allemaal lekker.. Ik wist niet dat ik zoveel affectie met een #aardbei kon krijgen.. Ik werd altijd wel blij en hebberig als ik ze zag liggen in de winkel.. de vrucht is zo mooi!!
Jouw enthousiasme werkt aanstekelijk..De reden is ook @AishaHunkar ..toen ik las dat jij haar #volsmaakt had gebracht wist ik deze man doet meer met aardbeien dan verkopen.. Klasse Jan..
Groet Frederiek en tot woensdag..!
samen met Maydana..
ps. wat heb je trouwens een mooi schilderij gemaakt...een schilderij met een gedachte erachter! Klasse...