advertentie

zondag 16 januari 2011

Weekblog week 2 - 2011 (9 t/m 15 januari)

Zo, met de Strawberrytree was ik 4 jaar geleden vertegenwoordigd op de Aardbeiendag, toen nog in het inmiddels opgedoekte Land van Ooit.

In twee jaar tijd moet elk plantje van de Aardbeienacademie gemiddeld twee van deze doosjes aardbeien kunnen opleveren

Er kunnen allerlei leuke dingen bedacht worden voor de Aardbeienacademie. Zoals bijvoorbeeld: wie heeft de grappigste aardbei geteeld?


Oudste twee zonen Jeroen (20) en Martijn (18) hebben op hun vrije zaterdag weer een hele hoop trays opgestapeld. Vanwege de sneeuw en vorst hebben de trays 6 weken op het veld moeten liggen. Mooi werk, als het klaar is.


Het is toch weer een spannende week geweest. Hoewel we nog volop bezig zijn om de gevolgen van ons besluit om geheel anders te gaan ondernemen af te wikkelen, beginnen de nieuwe dingen al los te komen. Dat zal ook wel moeten, want de schoorsteen moet weer witte rook uit gaan blazen. Eerlijk gezegd moet ik aan die nieuwe situatie nog wel wennen. Op de een of andere manier zit er een soort natuurlijke agenda in mijn hoofd die ervoor zorgt dat ik geregeld met mijn gedachten terugval in het oude patroon. Voorjaarskriebels misschien? Het voorjaar zal er in ieder geval heel anders uit gaan zien dan ik gewend was.
.
Hoogtepunt deze week was de uitgave van de eerste online nieuwsbrief van de Aardbeienacademie. Mijn vriend Gerrit-Jan Groothedde alias @eetschrijver heeft de tekst voor deze eerste nieuwsbrief keurig verzorgd, waarvoor uiteraard dank. Het is toch altijd afwachten hoe erop gereageerd wordt. We hadden wel veel aanmeldingen voor de nieuwsbrief gekregen, maar of mensen ook daadwerkelijk mee willen doen is dan natuurlijk afwachten. Ik moet u zeggen: ik ben daarin niet teleurgesteld. De inschrijvingen om mee te doen stromen binnen. Van individuele mensen verspreid over het hele land tot zelfs al bestellingen uit Noorwegen, Frankrijk en Spanje. Ook hebben scholen, stadswijken en bedrijven al gereageerd.
.
Geweldig! En nu staan we dus voor de uitdaging om alles heel goed te organiseren en er een groot succes van te maken. Geloof me, het is nog best een hoop werk. Al is het maar het hele apparaat eromheen te ontwikkelen en te maken. Daar hebben dan weer @webtic en @latebytes voor, niet zomaar de eerste de besten op dit vakgebied, maar ook zij waren al geruime tijd fan van onze smaakaardbeien en daarom extra gemotiveerd. Als u ook mee wilt doen, dan kunt u zich HIER inschrijven. Hoe meer aardbeienzielen hoe meer aardbeienvreugde!
.
Wel grappig dat er ook weer zo massaal door allerlei schrijvende pers en andere schrijvenden gereageerd wordt. Lees dit artikel in De Ondernemer anders maar eens, of de blog van Kim van Velzen. Van het een komt het ander, weet ik al vele jaren, maar met Kim ga ik ook nog wel wat beleven denk ik, de eerste real life afspraak is al gemaakt. Daar kan ik verder nog niks van zeggen, maar dat ziet u vanzelf weer.
.
Sinds enkele weken ben ik ook bezig om een heel ander aardbeienconcept uit te werken. Dat is weer iets heel anders dan de Aardbeienacademie. Ook dat idee blijf ik nog een tijdje in nevelen hullen. Wat ik ervan kwijt wil is dat er een grote partij nodig is die veel volume kan gebruiken in het wat exclusievere gemakssegment en continuïteit kan bieden. Dus als iemand zich geroepen voelt om mede-concepteigenaar te worden.......schroom niet om me te benaderen.
.
Komende week wordt de Aardbeiendag weer georganiseerd in Den Bosch. Ik mag daar deze keer komen spreken. De laatste dagen ben ik druk geweest met het voorbereiden van mijn verhaal. Natuurlijk komt het doorhakken van de knoop aan bod, maar ik ga er zeker niet voor schromen om ook wat knuppels in het hoenderhok te gooien. Stenen gooien in de vijver zal ik trouwens ook niet nalaten. Ik hoop dat de ongeveer 500 professionele bezoekers van de Aardbeiendag er direct, straks, later of ooit iets mee gaan doen.
.
Nou mensen, tot volgende week dan maar weer,
Groeten van Jan
.
P.S. Reageer gerust op mijn berichtjes. Doe alsof u thuis bent op ons aardbeienbedrijf!


Geen opmerkingen: