advertentie

maandag 8 oktober 2012

Weekblog week 40 - 2012 (30 september t/m 6 oktober)


Samen met Marjon de Hond tijdens de afterparty van de Zilveren Champignon


Ontzettend blij zijn we als Huis van de Smaak team dat we dé Floriade Award 2012 hebben gewonnen. Bekroond als de beste inzending op deze Floriade. Heel erg trots!!


Zaterdag mocht ik acht tv-coryfeeën wat vertellen over de aardbeiensector en over mijn eigen Aardbeienacademie. Op de foto: Sybrand Niessen, Daphne Bunskoek en Wessel van Diepen


De jury tijdens het NK Uitsmijter Bakken. Huis van de Smaak chef Peter Zandboer die onder de tafel gekropen was maakt graag plezier met zijn maat meesterkok Hein Willemsem die naast o.a. Felix Wilbrink in de jury zat


Het Strawberrymargaritaijs is nu beschikbaar voor mensen die willen smullen van het lekkerste ijs van Nederland. Voor mensen die het eens willen proberen. Ik heb er een voorraadje van in de diepvries. Laat maar weten als je langs wil komen. We hebben ook portieverpakkingen van 150 ml.


Wát een geweldige week hebben we er de laatste week van de Floriade samen van gemaakt. Tot het laatst toe was het nog volle bak in het Huis van de Smaak, met name de laatste dag. Het was deze dag uitzonderlijk mooi weer en dat heeft veel mensen nog gestimuleerd om er een dag voor uit te trekken. Deze slotweek was er ook eentje van verschillende festiviteiten en leuke ontmoetingen, zoals we die wekelijks wel gehad hebben. Dinsdag vond de finale plaats van de kookwedstrijd om de Zilveren Champignon. Dat was een bijzonder indrukwekkend evenement met een tribune vol topkoks. Na afloop van de wedstrijd werd er gefeest en daar was ik weer bij, mét aardbeien natuurlijk.

Voor deze gelegenheid had ik vier verschillende rassen beschikbaar en daarnaast van het meest gangbare ras Elsanta de aardbeien van drie verschillende telers en teeltwijzen. Geassisteerd door collega's Huub van der Burgt en Marcel Dings en samen met mijn charmante personal assistant, Aardbeienacademie-student en weervrouw Marjon de Hond gingen we leuke en interessante gesprekken aan met de aanwezige horecahelden. Met Marjon ga ik overigens nog meer leuke dingen doen. Binnenkort treden we ook samen op tijdens de Food Inspiration Days, iets met aardbeien en water.... Soms zijn de rollen omgedraaid en ben ik dan weer de personal assistant van Marjon. Keileuk om mee samen te werken. Meer gezamenlijke plannen worden al voorgekookt en moeten eerst nog eventjes pruttelen. Maar ben je al een beetje nieuwsgierig, voor supergoede producten met een eerlijk verhaal waar wij 100% achter staan treden we graag op als passievol ambassadeursduo.

Zaterdag was er ook een leuk evenement in het Huis van de Smaak. Het Nederlands kampioenschap uitsmijter bakken vond er plaats. Ik mocht deelnemen in de categorie prominenten. Samen met onder andere bankier Bart Jan Krouwel, verschillende burgemeesters en Floriade-directeur Paul Beck tikte ik de eitjes in de pan. Ik maakte een uitsmijter met een paar doorgesneden, half meegebakken aardbeien erbij. Het zag er in elk geval mooi uit vond ik..... Paul Beck ging er met de hoofdprijs vandoor, maar die mocht hem van mij hebben aan het eind van deze beste Floriade ooit.

Het hoogtepunt was zondag te beleven tijdens de slotceremonie van de Floriade. Als Huis van de Smaak ontvingen we de belangrijkste prijs, de Floriade Award 2012 voor de allerbeste inzending op deze Floriade. We gingen allemaal uit ons dak en maakten er na afloop een geweldig feest van. Hoe super fijn ik het afgelopen halfjaar heb ervaren heb je al kunnen lezen in alle vorige blogs gedurende deze periode. Een bijzonder woord van dank voor al mijn maatjes in het Huis van de Smaak, van Ad Berends de geestelijk vader en directeur, tot alle gastheren en -vrouwen en alle koks en collega telers en alle andere productambassadeurs. We deden het vooral sámen! Meer dan 1.400.000 consumenten  kwamen er door de deur van ons paviljoen en vooral ook die verdienen onze dank! Wat we in het Huis van de Smaak hebben gepresteerd is het begin van een totaal andere aanpak voor de promotie van groenten, fruit en paddenstoelen. Hou ons in de gaten mensen !!

Nou mensen, tot volgende week dan maar weer,
groeten van Jan

P.S. Reageer gerust op mijn berichtjes. Doe alsof je thuis bent op ons aardbeienbedrijf!


Geen opmerkingen: