advertentie

zondag 18 december 2011

Weekblog week 50 - 2011 (11 t/m 17 december)


Sinds enkele dagen is een gedeelte van mijn assortiment Aardbeienlekkers ook verkrijgbaar bij WIE KENT in Amstelveen. Dit is echt een geweldig winkel en zeker het omrijden waard!


Nat was het zeker wel afgelopen week. Zo nat zelfs dat de sloten al dat water niet snel genoeg konden afvoeren. Eventjes mochten we de luxe voelen van aan het water wonen.


Onze Strawberrytree is in kerststemming. De bloemiste die deze creatie gemaakt heeft, zwaait nu de scepter over de bloemen en planten bij WIE KENT


Hier komt de aardbeienpresentatie van de Floriade 2012. Over ruim 4 maanden gaat deze internationale tuinbouwtentoonstelling open. Het komt er fantastisch uit te zien. Rechts staat Ad Berends van GroentenFruit Bureau die het een en ander ter plaatse coördineert.


Hier word ik geïnterviewd door Toine van Peperstraten, samen met mr Tasty Tom, Ton Janssen. Het was tijdens de jaarvergadering van Nefyto in het Kurhaus in Scheveningen.


'Goddelijke aardbeienjam met rozen-esprit van Jan Robben', twitterde vanmorgen een aardige dame die een pot van dat lekkers gekocht had bij WIE KENT in Amstelveen. Sinds enkele dagen is een gedeelte van mijn assortiment verkrijgbaar bij deze spiksplinternieuwe winkel waar alleen bijzondere producten verkocht worden. Met 'Fabulous Food & Flowers' trekken ze terecht de aandacht van winkelend publiek. Behalve dat ik trots ben dat mijn producten in deze winkel überhaupt een plaats in het schap hebben gekregen, krijg ik goeie zin van zo'n blije reactie van een consument.

Op het aardbeienveld was deze week niet heel veel te doen, behalve nog wat opruimwerkzaamheden. Veel gezelligheid was er ook niet aan het buiten werken deze week. Het water kwam af en toe met bakken uit de lucht. Even dacht ik nog dat het wel wijwater of tranen der engelen zouden zijn omdat de hemel zoveel biecht ineens niet kon verdragen. Het is er natuurlijk ook gewoon de tijd naar en het had net zo goed een pak sneeuw kunnen zijn. De planten zitten nu opgeslagen in de koelcel, behalve een deel wat voor de vroegste teelt bestemd is. Een pak sneeuw mag er nu voor mij dan ook gerust vallen, al is het maar omdat sneeuw een perfecte isolatiedeken is voor de aardbeienplanten. Een betere bescherming tegen vorst is er niet.

Een leuke opdracht waar ik me tegenwoordig een beetje mee bezig hou is het bedenken van een mooie en doeltreffende presentatie voor de aardbeiensector op de Floriade die in april 2012 in Venlo begint. Afgelopen week ben ik met een aantal mensen de locatie gaan bekijken om de inspiratie wat op gang te helpen. De ideeën borrelen al behoorlijk en de kunst is om die ideeën nu handen en voeten te gaan geven. Echt een gave uitdaging die wel bij mijn interesses past. Naar schatting 8.000 mensen zullen straks dagelijks langs die aardbeienpresentatie komen wandelen, dus de uitdaging om er iets goeds van te maken ligt voor de hand.

En man man, wat gebeuren er achter de schermen van de Aardbeienacademie nu toch leuke dingen. Ik heb de laatste week zeker drie afspraken gemaakt voor aan de Aardbeienacademie gerelateerde acties en evenementen. En wat ook zo leuk is? Voor mij is nu bewezen dat netwerken loont, ook al duurt het soms een paar jaar. Een jaar of vier geleden kwam ik tijdens een bijeenkomst in het Olympisch Stadion in contact met een ondernemende dame. Ze was bezig om net als ik een bijzonder product in de markt te zetten. Via twitter haakten we onlangs weer aan elkaar. En nu zit er een mooie samenwerking in het verschiet. Als het klaar is zullen we er eens een lekker flesje op ontkurken. *plop*

Nou mensen, tot volgende week dan maar weer,
Groeten van Jan

P.S. Reageer gerust op mijn berichtjes. Doe alsof je thuis bent op ons aardbeienbedrijf!

Geen opmerkingen: