advertentie

zondag 21 oktober 2012

Weekblog week 42 - 2012 (14 t/m 20 oktober)


Nog even nagenieten. Duizenden kinderen maakten in het Huis van de Smaak kennis met het plezier van met eten bezig zijn. Ook met aardbeien dus zoals hier.


Met aardbeienvriend Marcel Dings bij PSV. Sport kijken en alleen maar bitterballen eten is niet zo'n goeie combi vonden wij. Sportief snacken hoort er bij! Welke voetbalclub zal de volgende zijn waar we voor de deur kunnen poseren?


Zo lag het er dinsdag bij toen ik arriveerde bij het Huis van de Smaak


De 270 grote potten met aardbeiplanten pasten precies in mijn auto. De planten staan weer hier op het bedrijf.


Marcel Dings bezig met de laatste loodjes. De 24 korven van bouwstaalmat worden weer hergebruikt op een andere locatie. En ook weer voor een educatief doel met aardbeien.


Ik moet eerlijk zeggen, het viel mee afgelopen dinsdag toen we het aardbeienveld bij het Huis van de Smaak op de Floriade af gingen breken. Het was een beetje wennen om het park op te rijden en direct allerlei zwaar materieel tegen te komen, terwijl dat op de vroege ochtend een half jaar lang meest bakfietsen en golfkarretjes waren. Maar goed, we hebben er een mooie tijd gehad, zijn dik tevreden over de enthousiaste bezoekers en de vriendschappen die er verstevigd zijn. En dan die mooie Floriade Award die we ook maar mooi gewonnen hebben met ons project. Ik kwam deze week nog een leuk filmpje tegen waar ik met kroonprins Willem-Alexander aan het praten ben. Een leuke herinnering heb ik daaraan. Het afbreken van het aardbeienveld schoot lekker op, samen met aardbeienvriend Marcel Dings waarmee ik de dingskes altijd graag doe. De gouden aardbeienkroon staat er overigens nog en die is te koop. Dus als je interesse hebt, wees er dan snel bij.

Het afkicken gaat zogezegd voorspoedig, ik hoef me immers ook niet te vervelen, al heb ik deze week ook flink wat tijd besteed aan gezelschap met gelijkgestemde vrienden. Die had ik ook best wel even nodig om me te helpen wennen aan de confrontatie van vorige week. Nu weet ik hoe het komt dat sommige dingen niet zo goed lukken en dat andere dingen bij mij haast vanzelf gaan en dat ik me daar dan ook beter op kan focussen. Dat maakte het knoopje doorhakken afgelopen week een stuk makkelijker. Ja ik weet het, ik heb twee jaar geleden een grote knoop doorgehakt, maar er was nog ergens een draadje blijven zitten. Dat draadje is nu ook doorgeknipt en nu kan ik ook niet meer terug. Best wel een apart gevoel, maar ik weet nu dat het goed zit. Afijn, je hoort het precieze binnenkort wel van me, misschien :-)

Ik ga nog eens een lekker Strawberry-Margaritaijsje uit de vriezer halen. Het koelt lekker af en dan heb ik tevens mijn alcoholshotje weer gehad. Als je ook trek krijgt om dit superlekkere ijs te proberen, ik heb het gewoon in mijn vriezer liggen. Het is een iets korter blogje deze week dan je van me gewend bent, maar de week zat dan ook vooral vol met dingen om niet over uit de school te klappen. Geweldige vrienden heb ik, durf ik gerust te zeggen en da's wel heel fijn!

Nou mensen, tot volgende week dan maar weer,
groeten van Jan

P.S. Reageer gerust op mijn berichtjes. doe alsof je thuis bent op ons aardbeienbedrijf!



Geen opmerkingen: