advertentie

maandag 5 juli 2010

Weekblog week 26 - 2010 (27 juni t/m 3 juli)

De vrachtwagen met aardbeien voor Marqt wordt geladen door zoon Jeroen


Eetschrijver Gerrit Jan Groothedde van http://www.eetschrijver.nl/ rijdt graag een blokje om voor lekkere aardbeien. Hij was er bij in Amsterdam

De uitbaatsters van Café Toussaint aan de Bosboom Toussaintstraat 26 in Amsterdam waren vrolijk getooid met een aardbeienstropdas die ik in de auto had liggen.

Een wachtende meute aardbeienliefhebbers op het Museumplein in Amsterdam voor de #strawberrymob. Was echt kickûh om hier met de trekker aan te komen rijden



Marqt had mooi ingespeeld op de actualiteit. Complimenten hiervoor!


De #strawberrymob heeft me even van het bloggen afgehouden. Mijn voornemen om elke zondag een weekblog te schrijven is even prettig gestoord geweest. Als u meer over de #strawberrymob wil lezen, kijken en horen, zoek dan even op Google en u wordt bedolven onder de websites, filmpjes en foto’s. Volgende week meer over de #strawberrymob.

.

Het was heet de afgelopen week. Té heet voor mij, voor mijn aardbeienplukkende samenwerkers en ook te heet voor de aardbeien. Het rijpen gaat toch wel iets te snel als het boven de 25 graden komt en 35 graden is toch helemaal belachelijk heet. Maar ja, niks aan te doen, zo is de natuur.

.

Vanwege de hitte beginnen de plukkers nu ’s morgens om 6 uur. Ze houden dan ’s middags ook een uur eerder op. Bij erg heet weer worden de aardbeien zacht en zijn ze minder goed te bewaren. Gelukkig hoeven die van ons niet zo lang bewaard te blijven, want als je eenmaal aan een doosje begint, dan is het zó leeg. De smaak is echt voortreffelijk nu, dat is dan wel weer een voordeel van het warme weer. Aardbeien kunnen trouwens ook noodrijp worden, wist u dat? Dan liggen ze zo’n beetje te bakken in de zon en worden ze bij wijze van spreken gaar. In ernstige gevallen treedt er dan wel eens zonnebrand op en kunnen die exemplaren weggegooid worden.

.

De beregening maakt overuren met het warme en droge weer. Begin vorige week schrok ik me rot toen ik ’s morgens in de schuur kwam. Ik hoorde de beregeningsinstallatie draaien, terwijl ik toch zeker wist dat ik hem ’s avonds uitgezet had. Niet dus. Op 1 perceel hebben de sproeiers 8 uur lang staan te draaien. Het water kwam me al tegemoet gelopen toen ik met de trekker naar de aardbeien reed. Het was er zo zeiknat, dat ik er nog niet eens over kon lopen. Wonder boven wonder was er nauwelijks schade en worden daar nu prachtige Elianny en Darselect aardbeien geplukt.

.

Veruit de meeste aardbeien zijn vorige week naar de PLUS supermarkten en naar Marqt in Amsterdam en Haarlem gegaan. Omdat onze aardbeien daar herkenbaar in het winkelschap liggen krijgen we regelmatig reacties van mensen die ze kopen. Meestal heel leuke, soms ook wat kritische, maar dat mag. We willen graag weten waar onze klanten behoefte aan hebben.

.

Ik wil graag enkele reacties met u delen:

.

Lars van Lier:

Vandaag voor het eerst uw topklasse product gekocht bij de plaatselijke Plus. Mijn complimenten voor de uitstekende kwaliteit en de diepe volle smaak. Zelfs de wat minder dieprode gekleurde waren prima van smaak !

.

Carola Volman:

Vandaag heb ik bij 'de Marqt' in Haarlem uw aardbeien gekocht; ze waren heeeerlijk; wat een smaak! Dat wilde ik gewoon even laten weten. Succes met de flashmob morgen.

.

Ben:

Deze week bij Marqt in Amsterdam aardbeien gekocht. Helaas staat er niet op welke soort het is, alleen ‘smaakvolle aardbeien’. Graag volgende keer vermelden, zodat ik als consument weet welke aardbeien ik lekker vind. Kunt u mij alsnog zeggen welke soort dat was?

.

Deze reactie neem ik zeer serieus, zoals ook al in mijn blog van vorige week aangekondigd. Ik zoek naar een goede, praktische manier om dat te realiseren. Inmiddels heb ik al enkele zeer goede tips gekregen, waarvoor dank.

.

Nou mensen, tot volgende week dan maar weer,

groeten van Jan

.

P.S. Reageer gerust op mijn berichtjes. Doe alsof u thuis bent op ons aardbeienbedrijf.


Geen opmerkingen: