advertentie

zaterdag 2 juli 2011

Aardbeien die tot in de hemel reiken

Aldith toont trots de door Frederiek geteelde AishaAardbei

Aldith geniet ervan. En dat deed ons wel goed

De aardbeienteelt van Frederiek

Aardbeien die tot in de hemel reiken

Voor @Frederiek hebben aardbeien een bijzondere betekenis gekregen. Met hulp van de Aardbeienacademie heeft ze van een flink aantal planten een rijke oogst geplukt. Frederiek heeft deze aardbeien opgedragen aan Aisha Hunkar, een bijzondere twittervriendin die onlangs jammer genoeg is overleden. Ik had zelf ook geruime tijd contact met Aisha tijdens haar ziekbed. Graag stel ik mijn blog dan ook beschikbaar om het verhaal van Frederiek te delen met iedereen die het lezen wil.

groet, Jan Robben


Het verhaal van Frederiek:

Hoe mijn smaakaardbeien AishaAardbeien werden

Begin april kwam ik in de timeline van twittervriendin AishaHunkar de aardbeienteler @JanRobben tegen, en zag dat hij met een aardbeienacademie was gestart. Het leek mij heel leuk om zelf mijn aardbeien te kweken en vol enthousiasme bestelde ik plantjes bij Jan en bedacht daarbij dat ik mijn smaakaardbeien de AishaAardbeien zou noemen. Aisha (langdurig ernstig ziek waarvan het laatste jaar volledig op bed) hield van aardbeien en zo kon ik op mijn manier Aisha blij maken.

Ik vertelde Aisha van mijn plan en ze werd wild enthousiast! Ze stelde zich voor dat wanneer zij, samen met haar dochter Kiara haar nieuwe appartement zou betrekken, wij (Jan Robben en ik) op de housewarmingparty zouden komen met een Strawberrytree met de AishaAardbeien! De gedachte daaraan maakte haar blij en mij ook.

Vanaf dag 1 heb ik de plantjes liefdevol verzorgd en vond dit een prachtig iets om voor Aisha te doen. Ik hield haar op de hoogte door foto’s op mijn blog te plaatsen en ze zag dat mijn plantjes goed hun best deden en weelderig gingen bloeien. Maar Aisha werd dag na dag zieker en werd opgenomen in het ziekenhuis waar ze 28 april jl. op 42-jarige leeftijd overleed aan de gevolgen van schildklierkanker. Haar strijd was bewonderenswaardig! Haar lichaam gaf het op! Ik was verslagen en verdrietig. Tijdens de herdenkingsplechtigheid werden de AishaAardbeien genoemd en ik beloofde dat de Strawberrytree er zou komen. Iedere dag zag ik hoe mijn #AishaAardbeienplantjes groter werden. Ik koesterde ze en vond ook troost bij de plantjes. Ik bleef foto’s op mijn blog plaatsen en liet mijn volgers meegenieten van het groeiproces.

De AishaAardbeien werden 23 juni jl. aangeboden aan haar zus @AldithHunkar.
Zij genoot met volle teugen van de aardbeien die op de mooie Strawberrytree lagen.
Het is een bijeenkomst met een dubbel gevoel geworden! Het grote gemis van Aisha was er, maar we voelden haar #goodvibes .. zelfs zo goed dat Aldith Hunkar gebeld werd door de alarmcentrale met de mededeling dat in Aisha's huis het alarm af ging.
Het was loos alarm maar ik koester de gedachte dat Aisha nog even van zich heeft laten horen.

Ik zal de rest van mijn leven aardbeien associĆ«ren met Aisha Hunkar. De aardbei is voor mij een smaakvolle krachtige bloemenvrucht die mij altijd zal herinneren aan de kracht en het doorzettingsvermogen van Aisha…..

28 juni 2011

Frederiek

Geen opmerkingen: