advertentie

donderdag 29 augustus 2013

Aardbeienacademie - wist-je-datje 50

Wist je dat je met aardbeien in een handomdraai iets bijzonders op tafel kunt toveren? Ja natuurlijk wist je dat al. Om het vijftigste wist-je-datje te vieren creëerde ik een simpel gerechtje, met ingrediënten die hier toevallig voorhanden waren.

De ingrediënten en de bereiding:

  • De vijf -in dit geval Mara des Bois- aardbeien plukte ik vers van de plant, met een steeltje eraan als handvatje. Ik stak ze met zijn vijven aan een lange prikker en legde ze op een bord. 
  • In de koelcel stond nog een pot chocolade die over was van een optreden met de Strawberrytree en ik liet hem even smelten. Met twee eetlepels ervan bedekte ik de aardbeien voor de helft. 
  • Ergens in de kast stond nog een grote pot met roze peperkorrels en ik kneusde er een flink volle theelepel van. Die strooide ik over de gechocolateerde aardbeien. 
  • In de koelkast vond ik nog een spuitbus met kwalitatief uitstekende gesuikerde slagroom. Daar spoot ik een dikke streep van op het bord. 
  • In onze moestuin plantte ik in het voorjaar chocolademunt en plukte er vlak voor het opdienen van deze lekkernij wat blaadjes vanaf. Die blaadjes snipperde ik zeer fijn en strooide ze over de slagroom.

Tja, om er over de kunnen schrijven moet je het eindresultaat nog wel even proeven natuurlijk. Ik eigende me die rol dan ook graag toe. Het proeven was absoluut geen straf, nee zeg maar gerust hemels lekker.

Maar ja, hoe zullen we deze creatie gaan noemen?

Verzin eens iets....degene die de leukste naam bedenkt krijgt een setje van 15 verschillende rassen aardbeiplanten toegestuurd.

Welkom op de Aardbeienacademie

P.S. Het vijftigste wist-je-datje is ook een mooi moment om even een time-out in te lassen dacht ik zo. Er moet eerst weer eens wat inspiratie opgedaan worden en andere zaken hebben ook even de aandacht nodig. Mijn wekelijkse blogs blijf ik uiteraard schrijven. Voor nu alvast, veel dank voor het lezen van mijn schrijfsels en voor de leuke reacties ! 

Met zomerkoninklijke groet,

Jan Robben








1 opmerking:

Berber zei

Ziet er erg lekker uit. Maar een goede naam?
Wat dacht je van 'red hot & sweet'?